T-Mobile kiest voor dit partnerschap omdat de telecompartij wil bijdragen aan het doel van NOC*NSF om van Nederland het sportiefste land ter wereld te maken.
Een belangrijk onderdeel van het partnerschap is samenwerking op weg naar en tijdens de Olympische en Paralympische Zomer- en Winterspelen in Parijs en Milaan. De samenwerking start op 8 februari concreet met zichtbaarheid van T-Mobile in de shorttrack, het basketbal en de hippische sport. En vanaf september voor alle 28 sportbonden die onderdeel zijn van TeamNL.
Herman de Haan, directeur-bestuurder van de KNSB: "T-Mobile wordt hoofdsponsor van het shorttrack en is daarnaast TeamNL-partner voor de hele schaatsbond. Samenwerking met partners is voor ons essentieel om de schaats- en skatesport te blijven ontwikkelen. We willen een toonaangevend schaatsland blijven en zorgen dat jong en oud kunnen blijven schaatsen en skaten."
Ook voor de Nederlandse Basketball Bond is de samenwerking van groot belang. Directeur Maarten Hoffer: "Het partnership met T-Mobile levert een bijdrage aan de verdere groei van basketbal in Nederland. Het helpt ons daarnaast concreet onze ambities in de verschillende topsportprogramma’s te realiseren."
Het team áchter het team
Søren Abildgaard, CEO T-Mobile Nederland: "Telecommunicatie en sport gaan hand in hand. Sporters maken gebruik van data en apps die inzicht geven in eigen prestaties, hen helpen fitter te worden en die ze in staat stellen grenzen te verleggen. Maar vergeet ook niet de support om de sporters heen; het team áchter het team. Vrijwilligers, familieleden, vrienden en fans zijn van groot belang, want ambities verwezenlijken doe je niet alleen."
Gezamenlijke maatschappelijke missie
Het partnerschap reikt verder dan zichtbaarheid tijdens de nationale en internationale sportevenementen. T-Mobile Nederland en NOC*NSF zullen ook samenwerken in maatschappelijke projecten om sportdeelname en sportief bewegen in Nederland te stimuleren. Vooral onder jongeren.
Marc van den Tweel, algemeen directeur NOC*NSF: "We gunnen iedereen in de eerste plaats het plezier dat sport je geeft. Vooral onder jongeren is de sportdeelname nog lang niet terug op het niveau van vóór de coronacrisis. Het is heel belangrijk om die generatie weer te winnen voor de sport en daar zetten we dan ook vol op in. Met T-Mobile Nederland hebben we een partner aan boord die op verschillende manieren vier jaar lang structureel zal bijdragen, zowel op Olympisch niveau als op verenigingsniveau, via de sportbonden. Daarnaast sluit de technologische kennis van T-Mobile Nederland goed aan bij de ontwikkelingen in de sport. We zijn dan ook heel blij met deze samenwerking."
Tisha van Lammeren, CCO T-Mobile Nederland: "We werken al geruime tijd samen met verschillende partijen om het welzijn van juist deze doelgroep, de jongeren, te verbeteren. De samenwerking met TeamNL en NOC*NSF en de gezamenlijke ambitie om Nederland aan het sporten te krijgen, sluit hier goed bij aan. Sporten is namelijk niet alleen leuk en heeft een sterke sociale component, maar de positieve bijwerking is ook dat lichaamsbeweging de hersenen stimuleert en ervoor zorgt dat je mentaal weerbaarder wordt en positiever in het leven staat. Deze samenwerking is dus in alle opzichten en voor alle partijen een win-win. De komende weken gaan we deze gezamenlijke ambitie omzetten in concrete projecten."
Tekst & foto: NOC*NSF