Het wordt steeds vaker gezien: het innovatieve karakter van KNBB projecten. Dit, i.c.m. het verbeterende imago van biljarten, de toenemende media-aandacht voor driebanden, pool en snooker, en natuurlijk de topprestaties van toppers als Dick Jaspers, Therese Klompenhouwer, Raymund Swertz, Dave Christiani en Sam van Etten, zorgt dat wij steeds vaker mogen uitleggen wat er allemaal goed gaat. (Dit in tegenstelling tot enkele jaren terug, waar in interviews over biljarten steevast de woorden 'vergrijzing' en 'teruggang' te lezen waren.)
Steeds vaker komt erkenning van buitenaf voor wat de KNBB en het biljarten doen - denk aan de nominatie voor de Nederlandse Loterij in Beweging Prijs van SmartPool, gekozen bij de laatste 4 uit liefst 70 inzendingen, En dan is er natuurlijk ook nog de terugkeer in Nederland van de World Cup Driebanden, wat een groots evenement belooft te gaan worden, en deels live uitgezonden op Ziggo Sport - een unicum.
In het artikel "Biljartbond start innovatieve projecten voor blijvende impact" van Sponsorreport werd aan KNBB-directeur Willem La Riviere gevraagd hoe het komt dat de KNBB met haar recente projecten zo succesvol is. Het antwoord: er wordt buiten de traditionele paden gedacht. La Riviere: "We willen het bereiken van doelgroepen niet alleen sportief, maar ook maatschappelijk vertalen."
"We willen het bereiken van doelgroepen niet alleen sportief, maar ook maatschappelijk vertalen"
SmartPool is hiervan het meest in het oog springende vorbeeld, met de succesvolle verbinding tussen poolbiljarten en wiskunde, waarvan inmiddels zo'n 50 scholen in Nederland gebruik maken, en waar momenteel de vervolgstap van een SmartPool scholencompetitie wordt uitgerold.
Maar ook de projecten Kantinebaas en Competitieveiling die in de steigers staan hebben deze zelfde achtergrond: op innovatieve wijze denken, kansen willen zien.
Over het project Kantinebaas (i.s.m. de Nederlandse Darts Bond & Nederlandse Tafeltennis Bond) wordt in de week van 17 juni meer bekend gemaakt.
Een tweede samenwerking met de Darts Bond wordt op 11 juni tijdens het congres ‘De Kracht van Klein’ gelanceerd, namelijk Competitieveiling.nl. Via de veilingswebsite www.competitieveiling.nl kan elke lokale ondernemer zijn naam verbinden aan lokale of landelijke competities.
La Riviere: "De commerciële meerwaarde van een sportbond op regionaal en lokaal niveau is nu nog onvoldoende ingericht. Met deze projecten laten we zien dat we als kleine bonden toch zoiets groots kunnen neerzetten!”
"De commerciële meerwaarde van een sportbond op regionaal en lokaal niveau is nu nog onvoldoende ingericht. Met deze projecten laten we zien dat we als kleine bonden toch zoiets groots kunnen neerzetten!”
Volledig artikel Sponsorreport
SmartPool project neemt vlucht
Inschrijven voor het sportsponsoring Congres "De Kracht van Klein"
Overzicht sprekers "De Kracht van Klein"